Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / El Museu del Mar de Lloret participa en la jornada de debat ‘L'impacte de les marques turístiques en els museus’

El Museu del Mar de Lloret participa en la jornada de debat ‘L'impacte de les marques turístiques en els museus’

Impulsada per la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, la jornada es farà en línia el proper 3 de desembre
13-11-2020


Els museus marítims de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, de la qual el Museu del Mar de Lloret forma part, organitzen cada any trobades a la seu d’un dels museus amb l’objectiu de compartir experiències, treballar conjuntament per oferir un millor servei als visitants de museus, millorar la gestió pròpia des museus i establir un vincle de diàleg constant. El proper 3 de desembre celebraran la jornada d’enguany, que es presenta sota el títol L'impacte de les marques turístiques en els museus.

La desena edició de la jornada, adaptada a la situació de pandèmia actual, es farà de forma virtual el proper 3 de desembre i vol parlar de la marca Barris i Viles Marineres, una iniciativa de l'Agència Catalana de Turisme. La jornada s’estructurarà en dues intervencions d’especialistes, la primera més acadèmica i la segona mostrant el punt de vista de l’administració. Acte seguit hi haurà un debat amb els participants.

Així, durant la jornada, quatre museus ubicats a municipis que han rebut la certificació Barris i Viles Marineres explicaran quin impacte ha tingut fins ara la marca en els seus museus i el patrimoni que gestionen. 

Des de la Xarxa de Museus Marítims s’afirma que, d’un temps ençà, el qüestionament del model turístic de sol i platja, que ha anat històricament acompanyat d’un alt impacte en la societat no sempre positiu, i la preocupació per generar noves narratives que posin en valor altres actius com el patrimoni cultural i natural, han confluït en la definició de nous models de turisme, més equilibrats i sostenibles. Així, en convivència amb el lleure de sol i platja, ens esforcem des de fa uns anys a generar tot un ventall d’ofertes turístiques més vinculades a la descoberta de la identitat i de la cultura. El turisme es diversifica per tal d’adaptar-se a les noves motivacions dels visitants.

Des de l’Agència Catalana de Turisme es treballa en estratègies per posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques a escala internacional, sempre prenent com a base un creixement responsable i sostenible. Entre les iniciatives que es desenvolupen hi ha la implementació del nou sistema de marques turístiques, creades per promoure l’oferta turística de diferents localitats així com el seu patrimoni històric, arquitectònic, tradicional i paisatgístic. Un exemple d’aquestes marques d’especialització és la de Barris i Viles Marineres, una certificació ja atorgada a algunes localitats on es troben els museus marítims catalans, equipaments que preserven i difonen un patrimoni i cultura lligats al mar.

Segons ha destacat el regidor de Patrimoni Cultural, Xavier Flores, la jornada està oberta a tothom qui hi vulgui participar i anima a fer-ho amb la voluntat que la veu de Lloret també hi sigui present. Per la directora de Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de Lloret, Anna Fuentes, el més interessant d’aquesta jornada és que té la voluntat d’apropar diferents interlocutors per tal debatre sobre noves estratègies per sumar valor a les iniciatives municipals, rendibilitzar millor les marques turístiques i el seu impacte sobre els museus i el patrimoni marítim, i Lloret és una peça clau en aquest debat.

La inscripció a la jornada, que és gratuïta, es farà a través de la plataforma Zoom i el programa es pot consultar en aquest enllaç: https://www.mmb.cat/wp-content/uploads/ws/277290-76083-1_uri.pdf.