Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / Lloret de Mar presenta 14 projectes de digitalització en el tancament del Pla de transformació digital

Lloret de Mar presenta 14 projectes de digitalització en el tancament del Pla de transformació digital

Hi han participat professionals de 52 allotjaments i 4 agències de viatges
30-04-2021


Avui el Teatre de Lloret ha acollit la presentació de projectes i el lliurament de diplomes del Pla de transformació digital de Lloret de Mar en un acte que ha comptat amb la participació d’una seixantena d’assistents.

El Pla de transformació digital de Lloret de Mar, liderat per Lloret Turisme, el Gremi d’Hostaleria de Lloret de Mar i l’empresa d’innovació tecnològica Growtur, juntament amb el suport de l’Agència Catalana de Turisme i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, tenia per objectiu consolidar el procés de digitalització de la destinació mitjançant un treball conjunt público-privat. En aquest pla, que ha tingut una durada de sis mesos, d'octubre a març, hi han participat 67 professionals de 52 allotjaments (que representen la gestió del 62% de les places hoteleres del municipi, el 30% dels apartaments i el 50% de les places de càmpings) i 4 agències de viatges. En paraules d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, “la implicació del sector privat ha estat molt alta, quelcom primordial per poder avançar en aquest procés de transformació digital de la destinació” i ha afegit “en un any que ha estat molt complicat pel nostre sector han demostrat que no es queden de braços plegats i hem pogut aprofitar aquests mesos d’hivern per treballar l’estratègia d’aquest 2021 on sabíem que la promoció i comercialització digital serien molt rellevants”.

En total 14 participants del Pla de transformació digital de Lloret de Mar han compartit amb els assistents a l’acte el projecte de digitalització que estan implementant a les seves empreses. Rafael de Jorge, fundador de Growtur, explica que Lloret de Mar s’ha convertit en “bressol de la innovació” i ha remarcat que “aquest pla ha anat molt més enllà de l’àmbit purament formatiu, ha estat un pla de treball que les empreses participants ja han incorporat en el seu dia a dia i que els ha permès un canvi de mentalitat dels seus equips, mecanitzant certs procediments i afavorint així que el personal pugui dedicar més temps a aportar valor afegit al visitant, oferint un tracte personalitzat i més humà”.

Les empreses que han presentat el seu projecte de digitalització han estat els allotjaments Samba Hotels, EHO Group, Marsol Hotels, Evenia Hotels, hotel Xaine Park, hotel Julimar, hotel Alba Seleqtta, hotel Acapulco, hotel Bella Dolores, hotel Cleopatra, apartaments Golf Lloret, el Trull Side i les agències de viatges Radial Tours i Traveltec. Tots els projectes han incorporat diferents eines digitals com poden ser el chatbot i el whatsapp business i estratègies digitals com són l’optimització de les xarxes socials, la incorporació de noves tendències de turístiques com són el stoytelling o l’ús del big data per a la ultrasegmentació de campanyes.

En un context encara fortament marcat per la pandèmia de la COVID-19, i on la seguretat és una de les principals preocupacions dels visitants, aquests projectes de digitalització també han servit per incorporar eines que permeten el check-in online o la gestió de cues a les hores dels àpats i, per tant, minimitzar l’aglomeració de persones i contribuir així a la distància social. Enric Dotras, president del Gremi d’Hostaleria destaca explicat que “volíem un projecte que anés més enllà de les empreses i es convertís en un objectiu de destinació i ho hem aconseguit, el pla de transformació digital ja és una referència a Espanya en aquest àmbit. Destinacions com Lanzarote o l’Institut Técnico Hotelero (IHT) ja l’han estan duent a terme”.

A banda del Pla de transformació digital inicial, aquest mes d’abril Lloret Turisme també ha organitzat una sèrie de tallers sobre fotografia i vídeo mòbil adreçats al sector turístic de Lloret de Mar. El curs, que és gratuït, va començar amb dues sessions teòriques virtuals i setmanalment s’estan duent a terme els tallers pràctics presencials segons quatre grups temàtics: activitats i oci, comerç, restauració i allotjament amb un total de noranta inscrits.

L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, ha volgut agrair la implicació dels organitzadors i participants i ha destacat que ha estat un projecte que “ha cohesionat i enfortit la nostra destinació a tots nivell, a nivell tecnològic i digital i com a destinació que es promociona conjuntament en la mateixa línia”.