7.532 persones han fet ús del canal OAC 360º des de la seva entrada en funcionament
L’OAC (Oficina d’Atenció Ciutadana) ha presentat un informe amb les dades del 24 mesos de servei del canal OAC 360º des de la seva entrada en funcionament. L’informe recull les dades entre l’1 de setembre del 2018, quan es va posar en funcionament, fins al 30 de setembre del 2020.
L'OAC360° és un suport pensat per ajudar a resoldre dubtes o dificultats a l'hora de fer un tràmit en línia (sol·licitud d'ajuts o subvencions, certificats d'empadronament, llicències d'obres o d'activitats, la instal·lació d'un certificat digital -idCAT o idCAT Mòbil, etc).
Les dades mostren que en total s’han atès 7.532 persones, el que en paraules del regidor de Recursos Humans, Xavi Flores, “significa un 5% de la població”. El regidor també ha explicat que “arran de la pandèmia de la COVID-19 i el confinament, amb la necessitat de fer ús de les eines de l’Administració Electrònica es va observar un increment notable del servei; de fet, des de març a setembre del 2020 s’han atès 5.025 consultes, més del 70% del total”. Amb l’objectiu de garantir aquesta atenció interrompuda, des de l’Ajuntament es va activar també l’atenció a la tarda. Per franges horàries, un 82% de les atencions es fan al matí i un 18% a la tarda.
Les 7.532 trucades han estat per fer consultes referents a tràmits telemàtics (un 27%), seguit de la reserva de cita prèvia (22%), l’accés a la Carpeta Ciutadana (14%), l’accés al catàleg de tràmits (11%) o el suport per als certificats digitals (6%). Del total, un 83% de les trucades són de ciutadans i la resta d’empreses o entitats.
Pel que fa als mitjans de contacte, hi ha en primer lloc el telèfon, amb un 85%, seguit del correu electrònic. A més, també hi ha l’opció de demanar que retornin la trucada (Truca’m locució) o bé la del formulari de petició de trucada (Truca’m web).
Per últim, respecte al grau de satisfacció dels usuaris, la valoració mitjana dels ciutadans de Lloret és de 4,77/5. El regidor de Recursos Humans conclou que “en poc temps l’Ajuntament de Lloret ha hagut de fer una adaptació molt important a les noves demandes de l’administració electrònica; una actualització que també resulta nova per a gran part de la ciutadania. Activar aquest servei ens ha permès poder oferir aquest acompanyament i ajuda necessaris per conèixer aquestes eines que ofereixen, per altra banda, molts avantatges com que se’n pot fer ús des de qualsevol lloc, sense horaris i qualsevol dia de la setmana”.