Comunicat sobre l’ús fraudulent a la xarxa d’Endesa
06-09-2016
En relació als quatre hotels de Lloret de Mar (Sun Village, Savoy, Mediterrean Sand i Marina Sand) on s’ha detectat un presumpte ús fraudulent de la xarxa de l’empresa Endesa, l’Ajuntament de Lloret de Mar informa:
- Que el consistori rebutja fermament aquesta i qualsevol altre mala praxi empresarial.
- Que aquesta mala praxi s’ha dut a terme, presumptament, per un mateix grup empresarial, i uns mateixos empresaris, i no es pot generalitzar a la resta d’hotels de Lloret de Mar. En aquest sentit, segons ens ha informat el Gremi d’Hotelers de Lloret de Mar, aquest grup empresarial no n’és agremiat.
- Que cal aclarir que el presumpte frau ha perjudicat a un empresa privada distribuïdora de llum, Endesa, i no el subministrament públic.
- Que estem fent tot el possible perquè els clients i treballadors d’aquests establiments estiguin el menys perjudicats possible.
- Que lamentem el dany que aquesta situació provoca a la marca turística i de ciutat i considerem que Endesa, tot i que el seu procedir estigui emparat en la legalitat, hauria d’haver valorat també els danys que provoca a treballadors i clients dels hotels afectats. Els danys a la imatge no es limiten a la població on rauen els establiments sinó també a la indústria turística en general i a la imatge del nostre país.
- Que el consistori ha fet múltiples reunions i gestions amb tots els implicats i administracions competents per gestionar la problemàtica generada per tots aquests fets i a dia d’avui restem pendents del resultat de les negociacions entre les dues empreses per resoldre la situació i també de reunir-nos amb el comitè d'empresa dels establiments afectats per fer una valoració de la situació generada per aquesta presumpta mala praxi.
- Que el consistori es reserva el dret a emprendre les mesures legals pertinents contra les empreses que perjudiquen la marca de Lloret.