El servei de salvament i socorrisme de Lloret aquest estiu ha dut a terme 51.728 serveis a les platges i cales del municipi
L’Ajuntament de Lloret de Mar ha facilitat el resum de dades del servei de salvament i socorrisme d’aquesta temporada, a través de la informació recollida diàriament per part de l’empresa Proactiva Serveis Aquàtics, que presta el servei a les cinc platges del municipi.
El servei de salvament i socorrisme s’ofereix a les dues principals platges, Lloret i Fenals, durant la festivitat de Setmana Santa i s’inicia la temporada a mitjans de maig i acaba a mitjans d’octubre, mentre que a la resta de cales el servei es realitza durant quatre mesos, de juny a setembre. Com explica l’Alcalde de Lloret, Adrià Lamelas, “aquesta temporalitat converteix Lloret de Mar en un dels municipis de Catalunya amb un servei de salvament de major durada i oferint-se a totes les platges de la localitat”. A més, tal com exposa la regidora de platges, Marina Nicolàs “atès que arran de la pandèmia i la postpandèmia es va detectar un augment d’usuaris a les cales, aquest estiu s’ha apostat per incrementar la dotació de personal els mesos de juliol i agost, passant de dos a tres socorristes també de dilluns a divendres a la cala Canyelles i a les platges de Santa Cristina i Treumal, així com ampliant també amb un socorrista aquàtic més a sa Boadella, tots els camps de setmana durant els dos mesos sencers”. En total, en el període de màxima afluència turística, Lloret disposa de 25 socorristes distribuïts entre les diferents platges i cales de Lloret.
La xifra total de serveis prestats ascendeix a 51.728, dels quals 49.345 han estat prevencions, 2.036 assistències, 77 assistències aquàtiques, 29 rescats i 38 evacuacions. Marina Nicolàs remarca que “la important tasca preventiva duta a terme pels socorristes, ha evitat més assistències greus i la majoria han estat per ferides lleus o picades de medusa. Els advertiments han estat especialment necessaris aquesta temporada per la presència d’onatge, que moltes tardes ha requerit d’hissar la bandera groga per l’avís de precaució en el bany”.
A banda, l’Ajuntament de Lloret continua apostant per unes platges adaptades a tothom i, en aquesta línia, el servei de suport al bany per a persones amb mobilitat reduïda és molt ben valorat, comptabilitzant-se fins a 340 serveis amb cadira amfíbia o d’assistència al bany. Així mateix, aquest estiu també es van incorporar les banderes de senyalització de l’estat de la mar, amb la codificació de colors per a persones daltòniques, que inclou simbologia específica per facilitar-los-en la comprensió.
Per garantir la seguretat dels usuaris, durant la temporada estival, l’Ajuntament de Lloret incorpora l’equip de vigilància a platges, que enguany ha comptat amb sis persones. El dispositiu, duu a terme una tasca preventiva a la sorra especialment per evitar furts i garantir el compliment de l’ordenança de civisme, així com del reglament de platges a respectar per part de les activitats que es presten en la zona litoral.