El Servei de Salvament i Socorrisme de Lloret du a terme 2.960 atencions durant l’estiu
Proactiva, l’empresa de salvament i socorrisme contractada per l’Ajuntament de Lloret de Mar per garantir la seguretat dels usuaris a les platges, ha presentat la memòria d’activitats d’aquesta temporada d’estiu. El període de servei ha estat del 15 de maig al 15 d’octubre.
L’informe presentat detalla un total de 2.960 intervencions a les cinc platges de la vila (platja de Lloret, Fenals, Canyelles, sa Boadella i Santa Cristina), de les quals 2.286 corresponen a incidències diverses –atenció sanitària per picades de medusa, petites ferides, al·lèrgies, cremades solars, contusions i fractures–, 45 a rescats, 24 atencions a persones perdudes, 69 a accidentats que van necessitar evacuació amb ambulància i el servei de bany a discapacitats amb 438 assistències.
Les accions preventives ascendeixen a 32.466 i les més freqüents consisteixen en advertiments per evitar el bany fora de zona de banyistes, les recomanacions per extremar la seguretat en les zones de roques i les advertències en cas de mal estat de la mar.
L’Ajuntament de Lloret de Mar destina una important inversió a material i recursos humans ─externs a través de l’empresa Proactiva i propis amb el cos de vigilants de platja i els Auxiliars de Protecció de Civil─, que ascendeix a més de 375.000 €. I en paraules de Jordi Orobitg, regidor de Medi Ambient, “és dels municipis de Catalunya que ofereix més mesos aquest servei de salvament i socorrisme a les seves platges”.
El regidor també ha recordat que “per a la propera temporada està previst comptar amb nous equipaments a la platja de Lloret, finançats amb el Pla de Foment Territorial del Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement”.
L’objectiu és disposar d’unes instal·lacions més modernes i àmplies que les actuals, que són mòduls de lloguer. Amb aquesta adquisició s’hauran renovat tots els llocs de socors i atenció sanitària existents a les platges i cales del municipi.