Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / El Teatre de Lloret acull 'Medusa', un viatge a les barbàries del segle XX

El Teatre de Lloret acull 'Medusa', un viatge a les barbàries del segle XX

Un muntatge impactant i d'alt voltatge, Premi Quim Masó 2016 i Premi Serra d'Or 2018, es representa dissabte a les 21h
10-05-2019


La companyia La Virgueria presenta «Medusa» aquest dissabte, a les 9 del vespre, al Teatre de Lloret, un viatge a les barbàries del segle XX de la mà de la companyia La Virgueria.

Sinopsi:

Es pot viure sense ideologia? Es pot mirar amb impunitat? El Teatre de Lloret presenta el proper dissabte 11 de maig (21h) “Medusa”, dirigida per Aleix Fauró i Isis Martín, és l'adaptació dramatúrgica de Pablo Ley (La Maternitat d'Elna) de la novel·la de Ricardo Menéndez Salmón en la qual els personatges, interpretats pels actors Patrícia Bargalló, Pepo Blasco, Isis Martín i Sergi Torrecilla, aconsegueixen transportar els espectadors als pitjors esdeveniments del segle passat: camps d’extermini, postguerra espanyola, desastres nuclears i dictadures llatinoamericanes. Tot a través de la mirada de Prohaska, artista i protagonista de la història que l’únic que pretén és mostrar el món tal i com és, més enllà d’ideologies: “Si Alemanya hagués estat comunista [...] jo hagués estat el seu fotògraf, el seu pintor i el seu cineasta. Però la meva Alemanya adulta va ser feixista. I jo, que no tinc ideologia, estava allà".

Aquesta adaptació de la novel·la de R. M. Salmón, guanyadora del 10è Premi Quim Masó 2016 i Premi Serra d’Or 2018, es converteix en un mapa de la vergonya humana que planteja preguntes incòmodes a l'espectador.

Què n’ha dit la crítica:

  •  En rares ocasions l’espectador és interpel·lat a pensar, sentir i gaudir estèticament en una mateixa experiència teatral. Medusa és una d’aquelles excepcions. És, a més, una meravellosa experiència esteticodramàtica. Una performance mesurada en l’aspecte interpretatiu i generosa en l’experiència escènica. (...) És meravellós com una acció banal i en segon pla (col·locar botes en fila) acaba transformant-se en un capítol essencial per entendre l’esdevenidor del protagonista i de la història. I com la suma d’aquest rastre de cúmuls de coses es converteix en un impactant discurs museogràfic sobre la vida, actitud i pensament de Prohaska i del segle XX. (Juan Carlos Olivares, La Vanguardia 3 de gener de 2018).
  • Es un espectáculo emocionante y complejo en su contenido y en su continente. Una puesta en escena brillantísima de La Virgueria, que dirigen Aleix Fauró e Isis Martín, con dramaturgia de Pablo Ley. Una bellamente abigarrada escenografía y un brillante vestuario de ensueño para cuatro actores que parecen 40. Bellísimo y conmovedor espectáculo, premiado ya en Temporada Alta. (M. José Ragué-Arias, El Mundo 28 de desembre de 2017 ).
  • La Virgueria combina risc, compromís i poesia. Ara han alçat Medusa i un altre cop més ens posem dempeus. L’adaptació de Pablo Ley és una preciositat. Escoltar aquesta adaptació sens dubte és la millor publicitat per la novel·la original. (...) El tàndem Aleix Fauró i Isis Martín han creat una posada en escena on els moviments i el joc amb tot d’objectes i elements d’atrezzo donen sentit a les paraules recitades del seus intèrprets. I és que el gran valor d’aquesta proposta teatral és com es va descobrint i desplegant tota l’escenografia a mesura que s’avança en la biografia de Prohaska. ( Martí Figueras, Núvol 24 de desembre de 2017).
  • L’adaptació de Medusa és una combinació perfecta entre el dramaturg i la companyia. (...) La Virgueria defensa el teatre de militància des de la poètica. (Jordi Bordes, El Punt Avui 23 de desembre de 2017)
  • Una adaptació teatral arriscada amb un magnífic resultat Una posada en escena absolutament magnífica d’un text impactant. (...) L’escenografía és espectacular. Una proposta terriblement dura, que impacta més pel que imaginem que pel que realment veiem. (Miquel Gascón, Voltar i voltar 20 de desembre de 2017).

L'excel·lent ambientació sonora dissenyada per Clara Peya, en alguns moments enregistrada i en d'altres interpretada pels mateixos actors a escena, i l'enlluernadora i finíssima escenografia/instal·lació proposada per la companyia, amb una acumulació de centenars d'objectes de tota mena perfectament classificats, tenen l'aparença de les restes recuperades d'un naufragi.

Com ens expliquen els seus autors, «aquest és, en definitiva, un intent d'abordar el mal del segle XX o, dit d'altra manera, el mal que fonamenta el nostre present».

L’obra es pot veure al teatre de Lloret el proper dissabte 11 de maig de 2019.

Les entrades anticipades costen 14 euros i es poden comprar al web del Teatre de Lloret www.teatredelloret.cat