Els dos centres de primària de Lloret deixen d’estar sectoritzats i recuperen l’activitat d’abans de la pandèmia
A partir del pròxim 5 de juliol el CAP Dr. A. Cabañas (Lloret centre) i el CAP Dr. Francisco Benito Inaraja (Rieral) de Lloret de Mar, tots dos gestionats per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, deixaran d’estar sectoritzats i cadascun recuperarà tota l’activitat que oferia abans de la pandèmia provocada per la Covid-19. Aquesta mesura ha estat aprovada per la Regió Sanitària de Girona.
Cal recordar que des de l’1 d’abril del 2020, i per minimitzar el risc de contagi per coronavirus, es va reorganitzar l’activitat dels dos centres de primària, concentrant tota l’atenció que es presta als adults, programada i urgent, al CAP Dr. A. Cabañas (Lloret centre), i el CAP Dr. Francisco Benito Inaraja (Rieral) assumia fins ara tota l’atenció, pediàtrica, programada i urgent, i també l’activitat ginecològica i obstètrica.
Donada la davallada de casos positius de coronavirus i el bon ritme de la vacunació contra la Covid-19, els centres de primària de Lloret de Mar tornaran a oferir els mateixos serveis d’abans de la situació pandèmica. D’aquesta manera, a partir del 5 de juliol la ciutadania haurà de d’acudir al centre de primària que tingui assignat tant pel que fa a l’atenció que es presta a la població adulta i pediàtrica com per a les consultes adreçades als pacients a qui se’ls fa el control amb tractament anticoagulant (Sintrom).
Amb la nova situació, el CAP Dr. A. Cabañas (Lloret centre) tornarà a comptar amb atenció, programada i urgent, de Medicina o Infermeria de Família, pediàtrica i assistència 24 hores. Cal destacar que aquest centre concentrarà tota l’atenció urgent de la població lloretenca. Mentre que el CAP Dr. Francisco Benito Inaraja (Rieral) recupera les visites de Medicina i Infermeria de Família i continuarà oferint atenció ginecològica i obstètrica (ASSIR) i Treball Social. Aquest centre mantindrà el seu horari habitual de 8 h a 20 h.
Encara que es vagi recuperant la normalitat progressivament, es mantindrà una part de l’assistència de forma telemàtica en tots aquells casos que els problemes de salut ho permetin per evitar en la mesura del possible desplaçaments innecessaris als centres, així mateix, la població també té eines al seu abast de molta utilitat com l’eConsulta dins del portal La Meva Salut per poder agilitzar tràmits sense haver d’acudir a la consulta.