Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret adjudica l’obra per la millora i connexió de la xarxa pedalable

L’Ajuntament de Lloret adjudica l’obra per la millora i connexió de la xarxa pedalable

L’adjudicació, que inclou també la redacció del projecte executiu, ascendeix a 338.883€ i està finançat pels fons europeus Next Generation
05-12-2022


 

L’Ajuntament de Lloret ha adjudicat a l’empresa Girodservices SL el contracte per la redacció del projecte executiu i l’execució de les millores i connexió de la xarxa pedalable al municipi. Aquest projecte ascendeix a 338.883€ (IVA inclòs) i està finançat pels fons europeus Next Generation. 

El regidor de Mobilitat, Cristian Fernandez, ha explicat que “L’objectiu és millorar la xarxa actual, fent-la més accessible i segura, així com millorar la connexió de tots els carrils bici existents, donant cobertura a tots els centres educatius i esportius del municipi”. 

L’àmbit d’actuació d’aquests treballs inclou els següents trams: 

  • Connexió Passeig Marítim amb carril actual Can Sabata: Av. Just Marlés entre Pg. Agustí i Font i Pl. Pere Torrent, tram Pl. Pere Torrent – c/ Esports (carril BRCAT) i connexió d’aquest carril BRCAT amb carril pistes atletisme i Can Sabata.
  • Connexió Fenals – Rieral: carril bici actual Oficina Turisme – Rieral amb nou carril BRCAT.
  • Connexió carrils existents Can Sabata – Rieral: Av. Sra. de Rossell fins IES Coll i Rodés.
  • Prolongació carril bici Av. Tossa amb Molí i Can Sabata: a través de c/ Girona, Pl. Lluís Companys i connexió amb carril Piscina.
  • Carril central Av. Vidreres i connexió: als extrems amb carrils bici Puigventós (pont) i Av. Rieral (Institut Roca Grossa) respectivament.
  • Millora carril bici Av. Fenals: paviment diferenciat i pintura i connexió amb IE Fenals (c/ Cienfuegos.) 

Les obres es començaran el primer trimestre del 2023 i s’han d’acabar abans del 2024 i inclouen actuacions com: senyalització viària; instal·lació d’elements de protecció de carrils bici (separadors de carril bici i pilones); renovació del paviment (canviar panots per ferm asfaltat); creació i adaptació de guals en voreres; eliminació de barreres arquitectòniques i senyalització horitzontal. 

L'alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, destaca que “Amb aquest fons europeus Next Generation fem realitat aquest projecte de millora de la connexió de carril bici que tenien ja inclòs en el Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible i que va en línia amb la nostra aposta per un mobilitat més sostenible i no motoritzada”. 

Lloret de Mar és el municipi de Catalunya que ha rebut més finançament dels fons europeus Next Generation. Són prop de 7 milions d’euros que es destinaran a projectes que serviran per impulsar la transició ecològica i la transformació digital, que s’han dividit en cinc blocs. 

El Next Generation és un projecte finançat a través del Mecanisme de Recuperació, Transformació i Resiliència. NextGenerationEU, instrument financer de la inversió C14.I1 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya.