Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret habilita un servei de sol·licitud per als ciutadans estrangers sense certificat digital

L’Ajuntament de Lloret habilita un servei de sol·licitud per als ciutadans estrangers sense certificat digital

Serà provisional mentre duri l’emergència sanitària COVID-19 i només per a tràmits urgents i imprescindibles
06-04-2020


Arran de l’emergència sanitària derivada de la COVID-19 i l’activació del decret d’estat d’alarma del Govern espanyol, l’Ajuntament de Lloret de Mar va tancar les seves dependències i va activar un pla de treball telemàtic que permetia dur a terme les diferents gestions administratives municipals electrònicament.

Malgrat que s’està donant resposta a la majoria de tràmits a través de la seu electrònica, s’ha detectat que el tancament de l’atenció presencial de l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) no fa possible que puguin dur a terme aquests tràmits ciutadans estrangers sense certificat digital, i que no el poden adquirir atès que no tenen el NIF que demana obligatòriament l’aplicació mòbil de l’IDCAT. És per aquest motiu que tal com explica el regidor de Recursos Humans, Xavier Flores, “per donar resposta a la necessitat de presentació d’instàncies o sol·licituds de caràcter urgent i imprescindible, s’ha habilitat aquest tràmit sense requerir un mitjà electrònic d’autenticació. Serà imprescindible, però, adjuntar el document d’identitat”.

Aquest accés té caràcter provisional, i es mantindrà mentre duri l’estat d’alarma ocasionat per la crisi sanitària del COVID-19, i només s’ha d’utilitzar de manera excepcional, únicament per fer presentacions urgents que no poden ser ajornades.

arxivat sota: Actualitat, covid19