L’Ajuntament de Lloret impulsa el teletreball mentre duri l’emergència sanitària de la COVID19
Des de l’inici de l’emergència sanitària provocada per l’expansió del coronavirus, concretament a principis de març, l’Ajuntament de Lloret de Mar va començar a preparar un sistema de teletreball per als treballadors municipals amb l’objectiu d’adaptar el funcionament del consistori a l’estat d’alarma decretat pel Govern central i garantir l’atenció a la ciutadania. Aquest pla de treball va suposar un reforç de la xarxa virtual per donar cobertura a l’important augment d’usuaris i l’adquisició de material per fer possible el teletreball.
El regidor de Recursos Humans, Xavier Flores, explica: “Hem posat tots els esforços per aconseguir que quasi la totalitat de la plantilla municipal treballi des de casa i actualment tenim el 95% del personal administratiu teletreballant i accedint als sistemes municipals de manera remota i segura. Per tant, la valoració està sent molt positiva”. El regidor de Recursos Humans explica que “durant aquestes setmanes la implantació del teletreball s’ha anat posant en marxa progressivament. El Departament d’Informàtica va preparar un manual de procediment per a la instal·lació i funcionament del sistema i està duent a terme teleassistència per resoldre els possibles dubtes, problemes i incidències.”
Per al personal del consistori, a banda de serveis essencials com són la Policia Local, Protecció Civil o la Brigada Municipal, que no fa tasques administratives s’han adaptat les tasques laborals oferint un reforç a les campanyes endegades amb motiu de l’emergència sanitària COVID-19. Un exemple, en paraules del regidor de Recursos Humans, seria “la campanya de trucades de seguiment a majors de 70 anys que vàrem iniciar la setmana passada”.