L’Ajuntament de Lloret inicia els treballs del carril bici
Durant les properes setmanes, l’Ajuntament de Lloret durà a terme els treballs del carril bici que permetran la millora i connexió de la xarxa pedalable. El regidor de Mobilitat, Joan Escalona, ha explicat que “Un cop aprovat definitivament el projecte i passada la Setmana Santa, època amb un alt nombre de visitants, es començarà l’execució d’aquestes obres. El projecte té com a objectiu connectar tots els trams actuals, així com tots els centres educatius del municipi”.
L'aprovació definitiva del projecte es va fer el passat 15 de març i s’ha adjudicat a l’empresa Girodservices SL. Les obres de millora i connexió de la xarxa pedalable ascendeixen a 324.229€ (IVA inclòs) i estan finançades per la Unió Europea en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – NextGenerationEU.
L’àmbit d’actuació d’aquests treballs inclou els següents trams:
- Connexió Passeig Marítim amb carril actual Can Sabata: Av. Just Marlés entre Pg. Agustí i Font i Pl. Pere Torrent, tram Pl. Pere Torrent – c/ Esports (carril BRCAT) i connexió d’aquest carril BRCAT amb carril pistes atletisme i Can Sabata.
- Connexió Fenals – Rieral: carril bici actual Oficina Turisme – Rieral amb nou carril BRCAT.
- Connexió carrils existents Can Sabata – Rieral: Av. Sra. de Rossell fins IES Coll i Rodés.
- Prolongació carril bici Av. Tossa amb Molí i Can Sabata: a través de c/ Girona, Pl. Lluís Companys i connexió amb carril Piscina.
- Carril central Av. Vidreres i connexió: als extrems amb carrils bici Puigventós (pont) i Av. Rieral (Institut Roca Grossa) respectivament.
- Millora carril bici Av. Fenals: paviment diferenciat i pintura i connexió amb IE Fenals (c/ Cienfuegos.
Les obres inclouen actuacions com: senyalització viària; instal·lació d’elements de protecció de carrils bici (separadors de carril bici i pilones); millora de la llegibilitat del carril en vorera (avinguda Fenals); creació i adaptació de guals en voreres; eliminació de barreres arquitectòniques i senyalització horitzontal.
En una primera fase de les obres, es començarà per la obra civil de tots els trams, que no té afectació al trànsit, donat que es tracta principalment d’adaptació de guals i senyalització vertical, i es deixarà per la fase final les parts de pintura viària i de col·locació d'elements de protecció. Està previst que les obres tinguin una durada màxima de 3 mesos.
L’actuació, en alguns trams, com ara l’entorn de l’IE Fenals, comportarà també canvis en la circulació de vehicles, evitant la pèrdua de places d’estacionament.