Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / L’Ajuntament de Lloret millora les eines per fer els tràmits digitals

L’Ajuntament de Lloret millora les eines per fer els tràmits digitals

S’ha incorporat una versió mòbil, hi haurà la possibilitat de fer el pagament online en alguns tràmits i hi ha fitxes per realitzar tràmits específics
01-12-2021


A partir d’avui els usuaris que vulguin realitzar els tràmits digitals a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Lloret de Mar es trobaran amb una sèrie de millores que han de permetre realitzar la gestió de forma més àgil i efectiva. Una de les novetats és que fins ara hi havia només la possibilitat d’omplir una instància general i ara hi haurà més de 70 tràmits específics el que permet que la persona interessada pugui anar directament a realitzar el tràmit que vol realitzar a través de temàtica o utilitzant el cercador. A més, entre els millores també s’han incorporat la possibilitat de poder realitzar el pagament de forma online a través d’una passarel.la de pagament. 

Per altra banda una de les millores més destacades a nivell d’usabilitat és la incorporació de la versió mòbil per poder realitzar els tràmits. El regidor de Noves Tecnologies, Albert Robert, explica que “a partir d’ara es podran realitzar els tràmits digitals des de qualsevol dispositiu” i afegeix que “aquestes millores contribuiran a consolidar el creixement de les tramitacions digitals amb l’Ajuntament, una tendència a l’alça en els últims anys que amb la pandèmia de COVID-19 ha registrat un important increment” . Així, si abans de l’emergència sanitària el percentatge dels tràmits electrònics representaven 49% del total, actualment s’arriba al 66%. Aquest percentatge augmenta a un 77% si comptem la presentació de factures electròniques i la comunicació entre administracions que ja s’està realitzant 100% electrònicament.

Aquests percentatges es tradueixen, des de gener de 2021 fins a dia d’avui en 12975 tramitacions electròniques des de la seu electrònica per part de la ciutadania, entitats i empreses. A continuació es detallen les tramitacions electròniques més realitzades: 

1458-Processos selectius de personal

887

2414-Llicències d'obres menors

645

1763-Impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua)

565

2067-Devolucions d'ingressos indeguts

434

2413-Llicències d'obres majors

389

1314-Sol·licituds d'accés a la documentació i/o la informació (consulta)

349

2244-Subvencions atorgades per part de la corporació local

337

2575-Canvis de titularitat d'activitats

304

2950-Informes d'accidents de trànsit per part de la policia local a les companyies d'assegurances

258

2694-Certificats i justificants d'empadronament i convivència

238

2779-Ajuts i beques

235

2338-Ocupacions de la via pública per a la instal·lació de terrasses

216

2120-Exempcions i bonificacions d'impostos i taxes

212

1597-Utilitzacions de béns de domini públic

211

2862-Ajuts al menjador

206

1403-Contractacions de serveis

174

2541-Comunicacions prèvies d'obertura d'establiments innocus

174

1599-Utilitzacions d'equipaments i béns municipals

173

2346-Talls de carrer

138

2578-Verificació i control d'activitats

137

Servei d’Atenció OAC360

L’OAC360 és el servei d’acompanyament integral en la tramitació electrònica de l’Ajuntament, a disposició de ciutadania, entitats i empreses de dilluns a divendres de 8 a 20 h ininterrompudament. Un equip de persones dóna suport a fer els tràmits i gestions, com ara l’obtenció i ús del certificat digital o idCAT Mòbil, la presentació d’instàncies, l’obtenció de volants d’empadronament, la consulta de notificacions electròniques i de la carpeta ciutadana, o resolent qualsevol incidència amb la tramitació.

A més de la via telefònica, s’hi pot accedir al servei omplint un formulari a la seu electrònica municipal i demanant suport telefònic, o fent la consulta a través del correu electrònic.