La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya no admet la sol·licitud d’anul·lació de les multes del radar de Lloret
La Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya ha notificat a l’Ajuntament el dictamen jurídic sobre la procedència de revocar les sancions recurrents per excés de velocitat detectades pel radar que havia estat instal·lat a l’Avinguda Vila de Blanes. En concret, es pretenien revocar les segones i següents sancions imposades a persones a les quals no se’ls havia notificat encara la primera. El dictamen és desfavorable a la proposta del ple l’Ajuntament de Lloret, impedint així que es pugui procedir a la revocació.
L’alcalde de Lloret, Jaume Dulsat, va explicar en el seu moment que aquestes sancions recurrents eren «injustes» i que «es realitzarien totes les vies legals que estiguessin a les nostres mans per anul·lar-les». Per aquest motiu es va encarregar un informe jurídic extern a un expert de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), que determinava que «El fet d'enviar de cop totes les multes feia que els usuaris no tinguessin l'oportunitat d'adequar el seu comportament viari a la velocitat que demanava la via». Aquest dictamen jurídic aconsellava, no obstant, sotmetre la decisió final a l’informe de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat, amb l’objectiu de tenir la màxima seguretat jurídica per revocar les sancions.
En aquest sentit, a fi de per poder revocar les sancions i la seva tramitació, l'Ajuntament de Lloret va aprovar, al ple del 30 de maig del 2022, recuperar la competència, delegada en el Consell Comarcal de la Selva, fins que recaigués el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat de Catalunya.
L’Ajuntament de Lloret va instal·lar el radar al juliol del 2021 amb l’objectiu de reduir la velocitat en una de les principals vies d’accés al municipi i a fi de reduir la sinistralitat d’aquesta via. Al març del 2022, donant resposta a les peticions de la ciutadania, es va retirar el radar i es va deixar un sensor de velocitat que indica als conductors a quina velocitat van i, així, facilitar la marxa per adequar-se al límit establert. També es va reforçar la senyalització a terra de la velocitat màxima permesa (40 km/h).