La Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana organitza una jornada de debat a Lloret amb el lema “és el patrimoni cultural un reclam turístic?”
En la societat actual les demandes turístiques estan canviant. Els museus, que també s’han d’adaptat a les necessitats actuals, totalment transversals, són una part important en la societat per la que han estat creats i són una eina de promoció i coneixement del territori que els envolta.
El model de turisme tradicional de sol i platja que és el que ha funcionat en el nostre territori des dels anys 50, s’ha d’anar especialitzant per tal d’adaptar-se a les noves motivacions turístiques que demanden els nostres visitants, més vinculades a “l’autenticitat” dels territoris.
Amb l’objectiu de posar aquestes qüestions sobre la taula, la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana ha organitzat pel proper dimecres 27 d’abril a Lloret de Mar el primer debat que abordarà questes qüestions, amb la intenció de crear una plataforma de treball on els professionals vinculats amb el món del patrimoni cultural i els de turisme puguin interactuar de manera transversal amb l’objectiu principal de vincular a les institucions i les empreses que gestionen ambdós àmbits. El debat s’organitza a Lloret amb la col·laboració del Museu del Mar i la Unitat de Patrimoni Cultural de l’Ajuntament de Lloret.
La Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana està constituïda per un grup de quinze entitats museístiques que el seu principal objectiu és la custodia de la major part del patrimoni i la cultura marítima de Catalunya, preservant-lo, interpretant-lo i fent-lo accessible a la ciutadania.
El debat que organitzem s’estructura en dues parts, la primera amb una ponència del Sr. Toni Puig, vinculada a la creació de negoci a través del patrimoni cultural, i la segona, en format de taula rodona amb debat, integrada per autoritats i experts amb àmplia experiència en la gestió, tant de patrimoni cultural com de les empreses i els recursos turístics, oferint així l’oportunitat a tots els participants d’aprendre i conèixer
de primera mà les experiències i ajudar a cercar noves fórmules que permetin millorar les seves estratègies de difusió.