Lloret activa un pla d’atenció a les persones sense sostre pel COVID-19
L’Ajuntament de Lloret de Mar ha posat en marxa un pla d’atenció per a les persones sense sostre o amb pocs recursos del municipi arran del decret d’emergència sanitària pel COVID-19. Des del consistori s’ha habilitat un espai al pavelló municipal per assistir els diferents usuaris i usuàries del servei del centre de dia, i cobrir les seves necessitats bàsiques pel que fa a la higiene (dutxes, rentat de roba...). També se’ls oferirà menjar preparat per evitar la manipulació d’aliments i beguda.
La regidora de Benestar i Família, Arantxa Jimenez, explica: “Ens hem coordinat molt bé amb l'equip de neteja municipal per tenir en compte les mesures de seguretat i higiene que s'han d'adoptar. Per altra banda, quant a l’organització, només hi entrarà un nombre determinat d'usuaris alhora i per un cert temps per garantir la distància entre ells”. Pel que fa als professionals que hi haurà allà, són dos voluntaris de Creu Roja i dos tècnics socials del Departament de Benestar i Família de l’Ajuntament que tindran el seu EPI.
La regidora de Benestar i Família ha destacat la col·laboració de diferents sectors: el Gremi d’Hostaleria ha facilitat diferents kits d’higiene d'un sol ús, les gentileses que tenen els hotels, així com sabó, tovalloles d'un sol ús, maquineta d'afaitar, raspall i pasta de dents; per altra banda, hi ha la col·laboració de PdePa, que donarà els entrepans; a més de diferents voluntaris que s'han prestat per anar a comprar els diferents productes alimentaris, com cafè i llet, com són la xarxa #JoventSolidari. La brigada municipal també hi ha donat un cop de mà per portar els diferents estris necessaris com microones, nevera...”. El servei es donarà els dimarts i dijous de 9 a 14 h.
Per altra banda, també s’ha habilitat el pis 0 al centre de dia El Kaliu, que s’ha adequat com a pis per recollir tres usuaris tot i que té més capacitat i pot ser que hi vagi algú més.