Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / Lloret de Mar presenta un viatge gastronòmic per descobrir la cuina, la cultura i la natura de Lloret de Mar a la premsa de Madrid

Lloret de Mar presenta un viatge gastronòmic per descobrir la cuina, la cultura i la natura de Lloret de Mar a la premsa de Madrid

Lloret Turisme i els influencers lloretencs PersonalXef han presentat la destinació a través d’un menú amb les arrels lloretenques i de cuines del món per posar en valor el caràcter obert i hospitalari de la ciutat.
07-04-2025


 

Una quinzena de mitjans de premsa generalista i especialitzada en turisme van participar dijous en l’acció de comunicació organitzada a Madrid per Lloret Turisme i que té per objectiu donar a conèixer la destinació i les novetats per aquest 2025. A més, aquesta iniciativa s’ha fet coincidir en l’any que el municipi, en la figura del seu alcalde, assumeix la presidència de l’Aliança de Municipis Turístics líders en sol i platja (AMT). En paraules d’Adria Lamelas, alcalde de Lloret, «A Lloret de Mar, com a la resta de municipis que integrem la AMT, reivindiquem el nostre paper pioner i la nostra trajectòria com a destinacions de costa que tenim en la cultura, gastronomia i natura grans aliats per posar en valor la nostra identitat i reforçar aquest vincle entre resident i turista».

La presentació de destinació ha anat a càrrec d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme, i s’ha complementat amb un menú gastronòmic, elaborat especialment per l’acció, pels influencers lloretencs PersonalXef que compten amb més de 500.000 seguidors a IG i 70.000 a Tik Tok. El menú ha combinat la cuina de tradició marinera i d’hortalisses de proximitat amb propostes de cuines del món que posen en valor el caràcter hospitalari i obert de la destinació, actualment Lloret de Mar compta amb residents de més de 100 nacionalitats, així com la important aposta per l’alimentació saludable. En aquesta línia Lloret Turisme, en col·laboració amb la Fundació Alícia, ha impulsat la línia LloretEAT Good amb l’especialització del sector turístic en al·lèrgies i intoleràncies així com el projecte Little Foodies en restauració infantil bona, sana i sostenible. Actualment Lloret de Mar compta amb més de 5.000 places hoteleres certificades en oferta sense gluten. Elizabeth Keegan ha explicat que «Coincidint amb l’any en el que Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia, Lloret de Mar es presenta al món a través d’aquest relat gastronòmic intercultural i saludable».

En el marc de la presentació s’ha posat en valor també la rica oferta cultural de Lloret, amb un important llegat indià i els Jardins de Santa Clotilde, membres de la Ruta Cultural Europea de Jardins Històrics del Consell d’Europa; l’entorn natural, amb diverses rutes de senderisme, ciclisme i BTT de mar i muntanya; així com projectes estratègics per la destinació en termes de digitalització i sostenibilitat que promouen una gestió més eficient del dia a dia de la ciutat en termes de seguretat i neteja o de recopilació de dades, i per tant oferir una major qualitat de vida al resident i una experiència més satisfactòria al visitant. 

Xifres turístiques

Lloret de Mar va tancar l’any 2024 amb 1.250.000 viatgers i 5.400.000 pernoctacions. Els principals mercats, que suposen gairebé un 50% de total, són el francès i l’espanyol.