PIMEC Comerç Girona posa en marxa una campanya per reivindicar la importància del comerç i la restauració local
PIMEC Comerç Girona posa en marxa la campanya “Escolta el batec del teu comerç” amb l’objectiu de posar en valor el comerç i la restauració local i visualitzar les seves fortaleses i el seu valor afegit, desvinculant-se del Black Friday. La iniciativa, que compta amb uns 3.800 establiments del territori adherits i el suport de diversos ajuntaments gironins, vol impulsar la consciència col·lectiva sobre els avantatges de la compra i el consum al territori, destacant-ne la diversitat, la singularitat i la importància del rol del comerç i la restauració local als centres urbans.
Durant la presentació de la campanya, el president de PIMEC Comerç Girona, Salvador Giraut, ha destacat que l’objectiu principal d’aquesta acció, gestada al Consell de Comerç del territori, és “sensibilitzar i conscienciar els consumidors de tots els avantatges que comporta comprar i consumir en els nostres municipis” i ha apuntat que “el comerç i la restauració local ofereixen tracte personalitzat, sostenibilitat, excel·lent servei i diversitat de productes, coses que no es poden trobar enlloc”. Salvador Giraut també ha explicat que la campanya, organitzada per la sectorial de comerç de PIMEC, se celebra de manera global a tot el territori català amb més de 19.000 establiments participants.
El president de PIMEC Comerç Girona ha explicat també que “el comerç urbà es desvincula majoritàriament del Black Friday perquè és una jornada promoguda pels grans establiments i les plataformes online, que se’n beneficien però no són els que contribueixen a l’economia dels nostres municipis”. En aquest sentit, Giraut ha manifestat que “el comerç local no s’identifica amb aquesta jornada perquè tenim uns altres valors que ens diferencien i que hem de promoure”.
La presentació de la iniciativa ha comptat amb la regidora de Comerç de l’Ajuntament de Lloret de Mar, Cristina Aymerich, que ha explicat que “a Lloret tenim tot el que necessitem prop de nosaltres i cal posar en valor la nostra oferta comercial” i ha afegit que “la ciutadania forma part d’aquest batec que necessita el comerç”.
Per la seva part, el president de l’Associació de Comerciants de Lloret, Eduard Temprano, ha posat veu les associacions gironines adherides a la campanya fent incís en que “és més que una campanya, ja que pretenem impulsar la consciencia de la compra al comerç del teu poble destacant-ne la singularitat i qualitat en l’atenció i el servei”.
Les associacions adherides participaran en la campanya decorant els establiments amb la imatge gràfica de la iniciativa i fent difusió dels valors de la proximitat a través de les xarxes socials. A més, s’han plantejat altres accions als comerços com el repartiment d’obsequis, vals de compra, exposicions de fotografies d’artistes locals, decoració i tematitzacions especials, etc. Aquestes accions estan previstes pels dies 1, 2 i 3 de desembre, tot i que a nivell comunicatiu la campanya s’allargarà durant tot el mes per aprofitar l’època de les compres nadalenques.