Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Ajuntament / Comunicació i publicacions / Sala de Premsa / S’inicien les obres d’adequació del nou arxiu administratiu de Lloret

S’inicien les obres d’adequació del nou arxiu administratiu de Lloret

Les noves dependències s’ubicaran en els locals municipals que es troben al centre comercial de l’antiga plaça de braus
30-01-2017


La regidora de l’Arxiu de Lloret (SAMLM), Lluïsa Baltrons, ha anunciat que “Aquest dies començarem les obres que permetran habilitar un nou espai d’arxiu administratiu en els locals municipals que es troben al centre comercial de l’antiga plaça de braus”.

Des de fa un any, els dipòsits de l’arxiu municipal havien arribat al límit de la seva capacitat i és per això l'equip de govern ha decidit destinar bona part dels locals municipals d’aquell centre comercial com a equipament municipal per a la conservació de la documentació administrativa generada per les diferents oficines de l’Ajuntament.  L’arxiver municipal, Joaquim Daban ha explicat "que a partir d’aquestes obres i d’aquesta ampliació es podrà continuar ingressant a l’arxiu documentació generada per les oficines municipals, i també determinada documentació procedent de cessions, donacions o aportacions d’entitats, famílies o particulars, tot garantint la seva correcta gestió i preservació". Per la seva banda, la regidora de l’arxiu de Lloret, Lluïsa Baltrons, ha dit que ens trobàvem que la documentació havia anat creixent i ens calia uns locals adients i amplis, i vam creure que l’espai on ubicarem el nou arxiu administratiu és el lloc ideal.

Les noves dependències de l’arxiu administratiu englobaran dos dipòsits per a l’adequada conservació de la documentació, amb més de 250 m2, i amb capacitat per a més de 2.500 ml de documentació. Aquestes noves instal·lacions també disposaran de moll de descàrrega, de sala de recepció documental, sala de classificació, oficines administratives, sala de consulta i sala per a la digitalització i reproducció de documents.

Pel que fa al calendari, un una primera fase, s’habilitaran uns 400 m2 i, més endavant, en una segona fase, es preveu l’adequació d’una sala polivalent que permeti acollir conferències, presentacions, debats, exposicions, cursos de formació, sessions d’estudi i treball... La previsió és que la primera fase del projecte estigui acabat a finals de maig o a principis del mes de juny.