Intervenció
Quan pot intervenir el Síndic?
El Síndic o defensor del ciutadà actua a sol·licitud de qualsevol persona física o jurídica, quan presenti una queixa i demostri tenir un interès legítim per l'objecte de la queixa.
Per tant, el defensor de la ciutadania pot intervenir en els casos següents:
- Errors o arbitrarietats en l'aplicació de les normes legals o quan les normes no s'apliquin com cal.
- Tracte indegut als ciutadans.
- Retards indeguts en l'actuació administrativa.
- Inexecució de les pròpies resolucions adoptades.
- Negativa a facilitar la informació que els ciutadans poden sol·licitar.
I, en general, davant d'aquelles actuacions que impedeixin o deteriorin el legítim exercici dels drets dels ciutadans reconeguts en la legislació de règim local.
Quan no pot intervenir?
El defensor de la ciutadania no pot intervenir quan:
- Les queixes siguin anònimes.
- Les queixes denotin mala fe.
- Les queixes no tinguin fonament.
- La tramitació de les queixes pugui comportar perjudicis al dret legítim de terceres persones.
- Les queixes o reclamacions l'objecte de les quals es trobi pendent de resolució judicial o de reclamació administrativa en tràmit, o quan després d'haver-se iniciat la tramitació de la queixa, les persones que l'han feta interposin demanda o recurs davant dels tribunals.
- Les queixes siguin formulades per persones amb dependència funcionarial o laboral de l'Administració municipal, en qüestions relatives a l'àmbit de les relacions laborals o de servei.
- Les queixes formulades per altres persones que formin part de l'administració municipal.