Canvi de titular d'Habitatge d'Ús Turístic
Mitjançant la realització d'aquest tràmit el propietari inicia el procediment de canviar la persona titular de l'habilitació d’habitatge d’ús turístic, de competència municipal.
El tràmit de Canvi de titular d’habitatge d’us turístic només es pot fer per internet i el lloc virtual de presentació és el Canal Empresa, que és el portal electrònic de la Finestreta Única Empresarial de la Generalitat de Catalunya.
El tràmit es pot iniciar a l’enllaç: Canvi de titular habitatge ús turístic.
Cal que empleneu el formulari i annexeu tots els documents necessaris.
Com fer-ho?
- Descarregar el formulari.
- Emplenar el formulari.
- Adjuntar la documentació al formulari.
- Validar el formulari i guardar-lo.
- Tornar a la pàgina de tramitació enviar el formulari seguint les instruccions indicades.
- En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb:
- Certificat digital o idCATMòbil de persona física sol·licitant (autònoms).
- Certificat digital de representant legal de la persona jurídica sol·licitant (representant de l'empresa amb poders totals).
Un cop realitzeu l’enviament rebreu:
- Codi id. com a identificador del tràmit
- Document d’acusament de rebuda amb còpia del registre del formulari enviat, com a justificant del tràmit
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hàgiu d'utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents per altres ocasions, es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Un cop la Generalitat de Catalunya comuniqui a l’Ajuntament de Lloret de Mar la sol·licitud de canvi de titular d’habitatge d’ús turístic, l’Ajuntament us requerirà la documentació següent:
- Nota simple del Registre de la Propietat que acrediti la titularitat de l'habitatge.
- Document signat pel propietari i el/la representant de l’empresa que acrediti que el primer li ha cedit a el/la segon/a la gestió de l’habitatge d’ús turístic, (en cas que la declaració responsable estigui subscrita també per una empresa explotadora).
- Certificació expedida per l’Administrador de la comunitat que acrediti que l’activitat d’habitatge d’ús turístic no està prohibida pels estatuts de la comunitat de propietaris (en el cas dels habitatges sotmesos al règim de propietat horitzontal).
- Còpia de la cèdula d'habitabilitat .
- Rebut de pagament del rètol informatiu.
La documentació requerida s’haurà de presentar a la Seu electrònica de l’Ajuntament.
Un cop presentada correctament tota la documentació l’Ajuntament de Lloret de Mar comunicarà a l’administració turística de la Generalitat de Catalunya les dades definitives de l’habilitació i es realitzarà la inscripció del canvi de titular al Registre de Turisme.