Ves al contingut. | Salta a la navegació

Administració electrònica

Sou a: Inici / Seccions / Administració electrònica / Catàleg de Tràmits

Catàleg de Tràmits

Què és el Catàleg de tràmits?

El catàleg de tràmits és la guia de tots els tràmits que l’Ajuntament de Lloret de Mar ofereix a la ciutadania, les empreses i les entitats amb l’objectiu d'informar i donar a conèixer l’oferta de tràmits, informació sobre els requisits, procediments necessaris i models d’instància. El nou catàleg serà accessible des de qualsevol plataforma i tindrà  la possibilitat de fer-ne la tramitació en línia.

Per accedir a la tramitació t'hauràs d'identificar amb idCAT Mòbil, IdCAT, DNIe o altres certificats digitals.

Com dur a terme un tràmit en línia?


Preguntes freqüents sobre el catàleg de tràmits i tramitació en línia

1- Què faig si no trobo el tràmit que vull realitzar?

Pots utilitzar el tràmit anomenat "Sol·licitud genèrica" especificant detalladament el que es demaneu. Si ja existeix un tràmit específic l'Ajuntament pot requerir-te que tornis a presentar la sol·licitud utilitzant el tràmit habilitat per fer-ho.

        2- No puc demanar cita prèvia per realitzar un tràmit, com ho puc fer?

Si no apareix l'opció "CITA PRÈVIA" en un tràmit és perquè s'ha de realitzar obligatòriament per mitjans electrònics (Tràmit en línia).

       3- No puc tramitar en línia un tràmit, com ho puc fer?

Si no apareix l'opció "TRAMITAR EN LÍNIA" en un tràmit és perquè no es pot realitzar per aquest mitjà. Segurament el tràmit només es pugui realitzar de forma presencial i amb cita prèvia.

4- A l'apartat "ELS MEUS TRÀMITS" no veig el tràmit que acabo de fer. Què ha passat?

Un tràmit serà correcte quan s'arribi a l'últim pas de la seva tramitació, si tanqueu el navegador abans, no es dona per finalitzat. En l’últim pas de la tramitació és quan es registra el tràmit amb tota la documentació que heu presentat al registre de l'Ajuntament.

       5- Amb quins mitjans puc identificar-me per fer un tràmit?

Amb certificat digital, dni electrònic i idcat mòbil. Tot i que es va ampliant el ventall d'opcions possibles.

6- Vull fer un tràmit a nom d'una altra persona, com ho he de fer?

En el moment que et demanen les dades de l'interessat principal de la sol·licitud, pots marcar que actues en "Representació". A partir d'aquell moment, hauràs d’introduir les dades de la persona a qui representes i la sol·licitud et demanarà el document acreditatiu de la representació.

7- No tinc cap document signat per poder actuar en representació d'una altra persona, on el puc obtenir?

A tots els tràmits apareix un document anomenat AUTORITZACIÓ DE LA REPRESENTACIÓ. Aquest document és pot descarregar i editar, només l'ha d'omplir i signar-lo el representant i la persona que representa. Aquest document és el que s’haurà de presentar en el pas de documentació a presentar del tràmit.

8- Ja he presentat uns poders o autorització de representació per altres tràmits, ho he de presentar cada vegada?

No, si el document ja està en poder de l'administració no cal, però sempre que l'autorització sigui compatible amb el tràmits que estàs efectuant. Si l'Ajuntament no té realment aquest document o no s'adequa al tràmit que s'està realitzat, pot reclamar l'aportació d'aquesta documentació.

9- L'adreça electrònica i el telèfon, en cas de representació, quin hem de posar, el del representant o el de la persona a la que representa?

Normativament, si l'interessat principal no diu el contrari, les adreces de notificació han de ser del representant, que és a qui es notificarà els actes que derivin de la sol·licitud.

10- Vull que se'm notifiquin tots els tràmits per mitjans electrònics, com puc fer-ho?

Quan realitzis el tràmit apareix una opció en què pots indicar que a partir d'aquest moment totes les notificacions de tots els tràmits t'arribin a les adreces que especifiques en el mateix.

11- En el pas d’introduir la documentació em demana un document de Sol·licitud que no tinc. Com ho puc fer?

Si apareix com de document obligatori "Sol·licitud" és perquè el tràmit requereix un document específic de sol·licitud. Aquests documents els trobareu a les dades del tràmit a l'apartat "Documentació".

12- El tràmit diu que s'ha de pagar una taxa, com es pot fer?

La taxa associada a un tràmit pot ser pagada amb targeta en el mateix moment de fer el tràmit (no deixarà finalitzar-lo sense pagar-la) o bé, l'Ajuntament us enviarà un document per tal que pugueu pagar-la uns dies després que hagueu presentat la sol·licitud.

13- He pagat la taxa però no he finalitzat el tràmit correctament. Com puc recuperar els diners?

Pot passar que al fer un tràmit i pagar el banc la taxa, tanqueu, per error, la plataforma bancaria. Això fa que el tràmit quedi inacabat. En aquests casos es pot fer de nou el tràmit fins al final i sol·licitar la devolució del pagament del primer tràmit que no s’ha acabat.