Ves al contingut. | Salta a la navegació

Administració electrònica

Sou a: Inici / Seccions / Administració electrònica / Identitat digital - IdCat

Identitat digital - IdCat

IdCat, e-DNI

Altres organismes que també expedeixen idcats (Girona):

 

Oficina d’Atenció Ciutadana

OAC de la Generalitat de Catalunya
Plaça Pompeu Fabra, 1, Girona

 

Departament de Cultura

Serveis Territorials a Girona
Carrer dels Ciutadans, 18, Girona

Per demanar cita prèvia:

 

Es necessari disposar d'un certificat digital, com: idCat, VALid, dni electrònic o Fábrica de la Moneda y Timbre per poder identificar-se dins de la plataforma d'Administració Electrònica.

Per tal de poder accedir als serveis de la Carpeta del Ciutadà és necessari tenir un certificat electrònic com IDCAT o el DNI electrònic admés per CatCert per identificar-se i poder signar documents. Pot sol·licitar-ne un a les Oficines de Informació i Atenció Ciutadana (OIAC) de l'Ajuntament de Lloret de Mar


Certificat digital

Es pot obtenir el certificat digital accedint per internet sense identificació presencial de la FNMT. (Fábrica Nacional de Moneda y Timbre)

Més informació

Sistema Vàlid

El Servei VÀLid és un servei comú de confiança en el qual les aplicacions de les administracions públiques catalanes poden delegar els processos d’autenticació i signatura dels usuaris, d’acord amb els mecanismes d’autenticació acceptats en funció de l’actuació i el nivell de garantia exigit, facilitant la gestió i integració dels diferents mecanismes disponibles.

Certificat digital IdCat

L'idCAT Certificat és un identificador digital que s'instal·la al vostre navegador i que garanteix la identitat de les persones a Internet.

Permet accedir als tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:

  1. Obtenir l'informe de vida laboral de la Seguretat Social
  2. Obtenir el certificat d'antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia
  3. Presentar la declaració de la Renda a l'Agència Tributària (AEAT)
  4. Accedir a diferents Carpetes ciutadanes
  5. Etc.

També permet fer altres operacions, com ara signar digitalment correus i documents electrònics.

DNI electrònic

El DNI electrònic és un instrument eficaç que trasllada al món digital les mateixes autentificacions amb les que operem cada dia en el món físic i que són esencialment:

  • Acreditar electrònicament la identitat de la persona.
  • Signar digitalment documents electrònics, asignant una validessa jurídica equivalent a la que els proporciona la signatura manuscrita.
Camerfirma

Camerfirma emet certificats digitals que identifiquen a persones físiques i jurídiques en entorns particulars i empresarials. Amb ells pot accedir a aplicacions de signatura electrònica i gestionar tràmits de forma on-line amb les diferents administracions públiques i amb tercers.

Les operacions realitzades amb el certificat digital Camerfirma garanteixen la identitat de l'emissor, la integritat i confidencialitat de la informació i el no repudi en les transaccions.

Camerfirma, com Autoritat de Certificació reconeguda, té entre els seus objectius satisfer les demandes especialitzades en signatura electrònica de ciutadans, empreses, administracions, col·legis professionals, institucions o altres col·lectius.

T-cat
El certificat digital dels treballadors públics de Catalunya

 

Protocol d’identificació i signatura electrònica de Catalunya

Després que el departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya va aprovar (ordre GRI/233/2015) el 20 de juliol del 2015, el Protocol d’identificació i signatura electrònica, el Consorci AOC ha editat un protocol com a recomanació per l’ús de mecanismes d’identificació i signatura electrònica i que pot ser adoptat pel conjunt de les administracions públiques catalanes.