Ves al contingut. | Salta a la navegació

Benestar i Familia

Sou a: Inici / Seccions / Benestar i Familia / Oficina Local d'Habitatge / Ajuts i subvencions / Ajut per al pagament del lloguer o preu de cessió d’habitatge o habitació per a persones grans (65 anys o més a 26/04/2024)

Ajut per al pagament del lloguer o preu de cessió d’habitatge o habitació per a persones grans (65 anys o més a 26/04/2024)

Convocatòria oberta del 27 de febrer a les 9h al 27 de març de 2024 a les 15h
Requisits dels sol·licitants:
  • Tenir 65 anys o més en data 26/02/2024.
  • Acreditar la residència legal a Catalunya (NIF/NIE vigent sol·licitant de l’ajut).
  • Que la unitat de convivència tingui una font regular d’ingressos per poder pagar el lloguer i que reporti unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 3,05 vegades l’indicador de renda de suficiència (IRSC), (24.301,57€), en l’exercici fiscal de l’any 2022.
  • Ser titular d'un contracte de lloguer o de cessió d’ús de l'habitatge o habitació que sigui el seu domicili habitual i permanent, i estar-hi empadronat.
  • Acreditar que l’arrendatari ha pagat la fiança a l’arrendador.
  • No pagar un lloguer o preu de cessió mensual per l’habitatge o habitació superior a:
  • Lloguer o cessió d’us d’habitatge: 650€/mes
  • Supòsit d’habitació: 350€ /mes
  • Famílies nombroses, famílies monoparentals i/o discapacitat amb barem favorable (mobilitat reduïda): 900€/mes
  • Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera. 
  • Estar al corrent de pagament de les rendes de lloguer o del preu de cessió en el moment de la presentació de la sol·licitud. 
  • Pagar el lloguer o cessió mensual, per mitjà de: transferència bancària, ingrés en compte, rebut domiciliat, bizum o rebut emès per la persona administradora de la finca, en què constin els conceptes següents: la identificació de la persona pagadora, la identificació de la persona beneficiària del pagament i la mensualitat corresponent. 
  • No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver estat objecte d'un procediment de revocació d'algun dels ajuts establerts pel Reial decret 106/2018, de 9 de març, o per l'anterior Pla estatal d'habitatge, per incompliment o causa imputable a la persona sol·licitant.
  • Complir les obligacions tributàries davant l’Estat , la Generalitat i la Seguretat Social (es comprovarà d'ofici abans de la proposta de la resolució).
Informació de la subvenció: 

Telèfon 012 de la Generalitat de Catalunya
Agència de l’Habitatge de Catalunya
Preguntes freqüents

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

Les persones sol·licitants que no s'oposin que l'òrgan gestor pugui obtenir de forma electrònica les dades necessàries per al seguiment i control d'aquestes prestacions no caldrà que aportin la documentació corresponent a: Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), Agència Tributària de Catalunya, Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE), Padró municipal corresponent, Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC), Direcció General de la Policia, Direcció General del Cadastre, Tresoreria General de la Seguretat Social i Registre de la Propietat.

La documentació necessària per acreditar els requisits que es demanen a la convocatòria, llevat dels casos en què l'Administració pugui fer la consulta (marcats amb un (*), és:

  1. Sol·licitud degudament omplerta. (ßdescarregar
  1. Imprès normalitzat a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció. (descarregar
  1. Documents d’identitat:
    • Document nacional d’identitat (DNI) vigent (*)
    • Ciutadans de la Unió Europea: el certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent.
    • Estrangers no comunitaris: NIE i la  targeta d’identitat d’estranger (TIE) (*)
  2. Certificat o volant de convivència que acrediti el domicili de la persona sol·licitant i de les persones que formen la seva unitat de convivència.(*)
  3. Justificant dels ingressos de la persona sol·licitant i de cadascun dels membres de la unitat de convivència en edat laboral:
    • Declaració de l'impost de la renda de les persones físiques 2022 (*) o
    • Certificat d’imputacions de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària (AEAT) de 2022 o el corresponent certificat de les pensions o ajuts exempts de tributació, si hi ha membres de la unitat de convivència que no estan obligats a presentar la declaració de l'IRPF (*).
  4. Llibre de família, si s'escau.
  5. El contracte de lloguer o de cessió d’ús a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
    En el supòsit que el lloguer d’habitació el dugui a terme l’arrendatari de l’habitatge, caldrà disposar del consentiment escrit de l’arrendador
    • En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l'habitatge sigui el cònjuge de la persona titular del contracte, ha d'aportar la documentació acreditativa de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge.
    • En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d'una ordre d'allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l'habitatge com el seu domicili habitual i permanent, se'ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es fan càrrec del pagament del lloguer.
  6. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  7. Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l’any 2024, pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud. Els rebuts han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l'administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
  8. Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l'Interior corresponent o la sentència judicial ferma.
  9. Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.
  10. Títol de família nombrosa vigent. (*)
  11. Títol de família monoparental vigent. (*)
  12. Acreditació del Departament de Drets Socials, en el cas de les persones amb alguna discapacitat. (*)
  13. Certificat de no tenir deute amb l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) i l’Agència Tributària de Catalunya (ATC).(*) 

Normativa:

 

Com presentar la sol·licitud?

TELEMÀTICAMENT:

Recomanacions per a la tramitació telemàtica:

PRESENCIALMENT: 
  1. Oficina Local d’Habitatge de Lloret de Mar (C/ Camí de l’Àngel, 11). Cal demanar cita prèvia a l’enllaç: https://citaprevia.lloret.org/       CITES LIMITADES!
    Horari de dilluns a divendres de 9 a 14 hores. NOMÉS S’ATENDRÀ AMB CITA PRÈVIA

    El dia de la cita caldrà portar la sol·licitud omplerta i la documentació acreditativa original, sense grapes i en bon estat (no arrugats i que el contingut es pugui llegir bé).
  2. Oficina de Correus de Lloret de Mar (C/ Oliva, 55) a través del registre ORVE. L’horari és de dilluns a divendres, de 8.30 a 20.30 hores.