Ves al contingut. | Salta a la navegació

Benestar i Familia

Sou a: Inici / Seccions / Benestar i Familia / Oficina Local d'Habitatge / Ajuts i subvencions / Ajut per al pagament del lloguer o preu de cessió d’habitatge o habitació per a persones grans (65 anys o més) de la Generalitat de Catalunya 2025

Ajut per al pagament del lloguer o preu de cessió d’habitatge o habitació per a persones grans (65 anys o més) de la Generalitat de Catalunya 2025

TERMINI SOL·LICITUDS: Del 21 de Febrer a les 9.00h al 21 de Març de 2025 a les 14.00h
Requisits dels sol·licitants:
  • Tenir 65 anys o més en data 31/01/2025.
  • Acreditar la residència legal a Catalunya (NIF/NIE vigent sol·licitant de l’ajut).
  • Que la unitat de convivència tingui una font regular d’ingressos per poder pagar el lloguer i que reporti unes rendes anuals de la unitat de convivència iguals o inferiors a 2,928479 vegades l’indicador de renda de suficiència (IRSC), (25.200€), en l’exercici fiscal de l’any 2023.
  • Ser titular d'un contracte de lloguer o de cessió d’ús de l'habitatge o habitació que sigui el seu domicili habitual i permanent, i estar-hi empadronat.
  • Acreditar que l’arrendatari ha pagat la fiança a l’arrendador.
  • No pagar un lloguer o preu de cessió mensual per l’habitatge o habitació superior a:
  • Lloguer o cessió d’us d’habitatge: 750€/mes
  • Supòsit d’habitació: 400€ /mes
  • Famílies nombroses, famílies monoparentals i/o discapacitat amb barem favorable (mobilitat reduïda): 900€/mes
  • Tenir domiciliat el cobrament de la subvenció en una entitat financera.
  • Estar al corrent de pagament de les rendes de lloguer o del preu de cessió en el moment de la presentació de la sol·licitud.
  • Pagar el lloguer o cessió mensual, per mitjà de: transferència bancària, ingrés en compte, rebut domiciliat, bizum o rebut emès per la persona administradora de la finca, en què constin els conceptes següents: la identificació de la persona pagadora, la identificació de la persona beneficiària del pagament i la mensualitat corresponent.
  • No estar sotmès a cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiari de subvencions de conformitat amb el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i no haver estat objecte d'un procediment de revocació d'algun dels ajuts establerts pel Reial decret 106/2018, de 9 de març, o per l'anterior Pla estatal d'habitatge, per incompliment o causa imputable a la persona sol·licitant.
  • Complir les obligacions tributàries davant l’Estat , la Generalitat i la Seguretat Social (es comprovarà d'ofici abans de la proposta de la resolució).
Informació de la subvenció: 

Telèfon 012 de la Generalitat de Catalunya

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
  1. Sol·licitud degudament omplerta. (descarregar
  1. Imprès normalitzat a nom de la persona sol·licitant amb les dades bancàries del compte on s'ha d'ingressar la subvenció. (descarregar
  1. Documents d’identitat: DNI vigent, certificat de registre de ciutadans de la Unió europea vigent o NIE/TIE.  
  2. Llibre de família, si s'escau.
  3. El contracte de lloguer o de cessió d’ús a nom de la persona sol·licitant, que ha d’incloure el compliment de l'obligació de l'arrendatari del pagament de la fiança a l'arrendador, de conformitat amb la normativa vigent.
    En el supòsit que el lloguer d’habitació el dugui a terme l’arrendatari de l’habitatge, caldrà disposar del consentiment escrit de l’arrendador
    • En el cas que la persona sol·licitant que visqui a l'habitatge sigui el cònjuge de la persona titular del contracte, ha d'aportar la documentació acreditativa de l'atribució del dret d'ús sobre l'habitatge.
    • En els casos de dones víctimes de violència de gènere que, com a conseqüència d'una ordre d'allunyament o sentència judicial tinguin atribuït l'habitatge com el seu domicili habitual i permanent, se'ls podrà reconèixer el dret de cobrament de la subvenció si justifiquen que es fan càrrec del pagament del lloguer.
  4. Acreditació de la condició de víctima de violència de gènere, caldrà aportar mitjà de prova qualificat d'acord amb l'article 33 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
  5. Tots els rebuts de lloguer o del preu de la cessió corresponents a l’any 2024, pagats fins a la data de presentació de la sol·licitud. Els rebuts han de ser per: transferència bancària, rebut domiciliat, ingrés en compte, Bizum o rebut emès per l'administrador de la finca. En els rebuts ha de constar el nom de l'arrendatari, el de l'arrendador, el concepte i la mensualitat.
  6. Acreditació de condició de víctima de terrorisme o d'amenaçat mitjançant la resolució del Ministeri de l'Interior corresponent o la sentència judicial ferma.
  7. Documentació acreditativa de reunir les condicions per poder ser subjecte del Pla de protecció internacional a Catalunya, segons l'Acord de Govern de 28 de gener de 2014.

     

    COM PRESENTAR LA SOL·LICITUD?

    Telemàticament:

    Recomanacions per a la tramitació telemàtica:

    Presencialment: 
    1. Oficina Local d’Habitatge de Lloret de Mar (C/ Torrentó 22 3er – Edifici Casa de Cultura). Cal demanar cita prèvia a l’enllaç: https://citaprevia.lloret.org/ CITES LIMITADES!

      Horari de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

      El dia de la cita caldrà portar la sol·licitud omplerta i la documentació acreditativa original, sense grapes i en bon estat (no arrugats i que el contingut es pugui llegir bé).
    2. Oficina de Correus de Lloret de Mar (C/ Oliva, 55) a través del registre ORVE. L’horari és de dilluns a divendres, de 8.30 a 20.30 hores.