Ves al contingut. | Salta a la navegació

Sou a: Inici / Seccions / Llar d'infants municipal Els Pops / Els moments a la llar / El procés de familiarització i acollida

El procés de familiarització i acollida

Venir per primera vegada a la llar d’infants representa una situació nova tant per a la família com per a l’infant: desconeix l’espai, els altres infants, les educadores, dubta si el familiar que el deixa tornarà o no…

El procés més habitual és que l’infant al principi no vulgui venir a la llar, però cada cop se sentirà més a gust per les coses que hi troba i passades unes setmanes ja entrarà a la seva aula molt content.

Com ho fem per afavorir aquest procés ?

Abans que comenci el curs, es fa una trobada família-educadores per conèixer-nos i parlar de l'infant i cada dia es fa el seguiment de la seva estada.

L’entrada a l’escola és progressiva, en grups reduïts. Els primers dies es fan diferents torns, després s’amplien a poc a poc. Mentre els infants estableixen el vincle amb l’educadora, els materials i l’espai, les famílies observen aquesta relació. Fem que la persona que acompanya l’infant, sigui a l’aula tota l’estona amb ell, per afavorir-ne la separació. Els infants poden portar de casa un objecte especial que serveixi de vincle d’unió entre casa i escola.

Hem de pensar que cada infant, com ens passa als adults, té el seu ritme, per tant l’hem de respectar i no fer comparacions amb la resta dels companys.

Cal procurar que l’infant entri per ell mateix a l’escola: si ja camina o gateja que ho faci per entrar a l’aula encara que sigui amb ajuda que deixi la bossa al penjador, que obri la porta, que no s’hi senti portat ni deixat, que sigui ell qui hi va. I, si encara no ho fa que entri a coll.

És important que família i educadores parlin als infants dels diferents ambients. Que a casa sentin parlar de l’escola, de les activitats que fan, dels materials... que visquin els dos ambients com a favorables. No s’ha de parlar en cap moment a l’infant de l’escola amb sentit de culpabilitat o de càstig.

CREIEM QUE LA BONA ENTESA ENTRE FAMÍLIA I EDUCADORES FACILITA L’ESTADA DELS PETITS