Consell de Dones
El Consell de Dones de Lloret de Mar es crea per tal de coordinar l’actuació de les diferents administracions públiques i associacions de caràcter privat que tenen com a objectiu comú treballar per promoure la igualtat d’oportunitats entre les dones i els homes del municipi.
Objectius
- Fomentar la prestació de serveis específics a favor de la dona.
- Participar en la definició de les necessitats de les dones del municipi així com aportar propostes viables de solucions.
- Proposar la realització de campanyes de sensibilització i informació d’aquelles qüestions que contribueixin a millorar la qualitat de vida de les persones que resideixen en el nostre municipi.
- Impulsar la col·laboració entre les associacions i entitats que treballen per la igualtat d’oportunitats.
- Vetllar pel compliment de la legislació aprovada en temes d’igualtat d’oportunitats.
Òrgans i composició
El Consell de Dones de Lloret de Mar estarà integrat per persones nomenades per l’alcalde de l’Ajuntament de Lloret de Mar, a proposta dels grups municipals i entitats que tindran representació, els nomenaments i cessaments dels quals es comunicaran en el Ple Municipal.
Els òrgans del Consell de Dones són:
- La Presidència
- El Plenari
- Comissions de Treball
Presidència
La Presidència del Consell de Dones de Lloret de Mar recau en el regidor/a que ostenti la delegació de la Regidoria de la Dona, en l'actualitat la regidora Ana García-Castany Cabecerán.
El Plenari
El Plenari del Consell de Dones de Lloret de Mar estarà format per:
- Presidència: el regidor/a que ostenti la delegació de la Regidoria de la Dona
- Vocals:
- Qui ostenti l’assessorament del Pla de Polítiques de Dones
- Tècnica municipal de la Secció de Benestar i Família
- Tècnica municipal de la Secció d’Esports
- Tècnica municipal de la Regidoria d’Educació
- Tècnica municipal de Participació Ciutadana
- Tècnica de la Biblioteca Municipal
- Tècnica de Nova Ràdio Lloret
- Tècnica municipal del Casal de la Gent Gran.
- Una representant de cada grup municipal amb representació a l’Ajuntament
- Una representant de cadascuna de les associacions de dones del municipi
-Una representant dels sindicats majoritaris al poble.
- Una representant de les AMPA
- Una representant dels CAP
- Una representant de les associacions de veïns del municipi.
- Secretaria Tècnica: Realitzarà les funcions de Secretaria tècnica del Consell la persona que ostenti l’assessorament pel desenvolupament del PLD de Lloret de Mar.
Comissions de Treball
El Consell podrà constituir comissions sectorials o especials, si ho considera convenient per a l’estudi d’aspectes relacionats amb el seu objecte, i estaran obertes a la participació de persones no membres del Plenari. Aquestes Comissions tenen com a missió elaborar, preparar o fer el seguiment sobre temes específics per ser sotmesos a la consideració del Plenari. La seva creació, composició, contingut i duració vindran donades per l’acord del Plenari del Consell.