Consell #17
#ConsellsOcupacio #17
La intel·ligència emocional en la recerca de feina
Saber gestionar les emocions és molt important en la recerca de feina, no deixar-se portar pel desànim i les emocions negatives, de manera que el nostre comportament sigui tan efectiu com sigui possible.
La intel·ligència emocional és bàsica en el procés de recerca de feina: el coneixement de les pròpies emocions, com gestionar-les, la capacitat de motivar-se un mateix i com controlar les actituds en el procés de selecció.
Els entrevistadors avaluen cada vegada més la intel·ligència emocional dels candidats en els processos de selecció de personal. Es pot tenir la formació adequada, ser un bon professional, inclús un bon candidat, però cal demostrar-ho!
La intel·ligència emocional, a diferencia de la cognitiva, es pot millorar. Aquestes habilitats inclouen:
- Autoconeixement: És primordial saber qui som, què tenim i què és el que podem oferir a la persona que ens contracti.
- Autovaloració: conèixer els nostres punts forts i febles.
- Autocontrol físic i mental. Hem de ser capaços de no frustrar-nos durant el processos de selecció i saber respondre de manera assertiva davant d'una pregunta difícil en una entrevista de feina.
- Motivació: és imprescindible tenir una motivació adequada, és el nostre motor, sense ella no aconseguirem res.
- Coneixement dels altres: saber qui tenim al davant, com comportar-nos. Mantenir els contactes és primordial i aquí la comunicació activa i assertiva ens obrirà moltes portes.
- Valoració dels fets: hem de descobrir què interessa al seleccionador i a l'empresa, per poder oferir-ho i convertir-nos en el candidat ideal.
Buscar feina d’una manera emocionalment intel·ligent ens garanteix fer-ho amb paciència i estructuradament, i amb tota l’energia enfocada cap a l’objectiu desitjat.